keskiviikko 18. syyskuuta 2013

True love, true or false?

Jotain mitä mä oon aina halunnut, tosirakkautta. Onks se vaan jotain mitä me nähään elokuvissa, mut mitä ei ikinä saada oikeessa elämässä? Lumikki ja prinssi Uljas, Tuhkimo ja prinssi Uljas, Ruusunen ja prinssi Uljas. Jep, voi olla, et ne kaikki jako saman miehen ja prinssi Uljas oli yksinkertasesti niin ihana, et jopa herätti kaks eukkoo melkein kuolleista. Mut onks todellisuudessa näitä ihmisiä, näitä pareja, joita me nähään elokuvissa?

Mulle on monta kertaa sanottu, että luulinko mä oikeesti, että rakkaus olis täydellistä. Joo, kyl mä luulin. Oletin ja oletan vieläkin, että jos oikeesti rakastaa toista niin kaikki on täydellistä. En tietenkään täydellisellä todellisella rakkaudella tarkoita, ettei ikinä olis mitään negatiivista, mutta tarkotan että ei haluta eikä sen takia myöskään satuteta toista.
Toisaalta aina ite sanon, etten usko täydellisyyteen, et sitä ei oo olemassa, koska 'täydellisyys' yleensä tarkoittaa idealistista ihmistä suurimmalle osalle ihmisistä. Mutta joku yksi ihminen voi olla täydellinen toiselle yhdelle ihmisille, oli kyse sitten ystävyydestä tai rakkaudesta.

Mä arvostan ja rakastan sitä kun nään joskus, tosin ihan liian harvoin, vanhoja pariskuntia kävelemässä käsi kädessä. Voisko olla mitään hienompaa? Avioliittoa takana ties kuinka monta vuosikymmentä, ja vieläkin jaksetaan ja halutaan näyttää muillekkin, kuinka toista rakastaa ja tulee rakastamaan kuolemaan saakka.




Rakkautta ensisilmäyksellä, onks se mahdollista? Mistä voi tietää, että rakastaa sitä ihmistä jonka just äsken tapas? Sitä ihmistä ei tiedä eikä tunne, miten voi sanoa jotain niin vahvaa niin nopeasti, onks se vaan ulkonäön hurmiota ja että ihastutaan sen ihmisen olemukseen vai mitä se on? Paljon kysymyksiä, joihin on vaikee vastata.

Mä haluun tosirakkautta, en voi sille mitään, oli sitä sitten olemassa tai ei, mä en vielä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta we'll see. Rakkautta, vaikka tein mä jotain kuinka tyhmää, se toinen osapuoli osaa silti kattoo mua ja ajatella kuinka rakas mä oon. Olin mä sitten just heränny, meikittömänä ja hiukset sekasin tai just laittautunu kunnolla, hiukset, meikit, kaikki ihan tiptop kuosissa, haluun että se toinen ajattelee kuinka kaunis mä oon. Nauraa mun jutuille, tai miksei mullekkin. Ei tarvitse välttämättä edes tykätä kaikista samoista asioista, mutta tekee myös uhrauksia sen eteen mistä mä  tykkään, vaikkei ite tykkäis. Haluun olla täysin oma itteni ja tulla hyväksytyksi. Koska mä haluun ja oletan myös saavani tätä kaikkea siltä toiselta, sama toimii myös toiseen suuntaan, en haluu antaa yhtään vähempää sille toisellekkaan.

Oon oppinu ittestäni monta uutta asiaa tänä vuonna. Ja pystyin vihdoinkin myöntää ittelleni, että oon hyvinkin taipuvainen mukautumaan muitten ihmisten halujen mukaan. Muokkaan pikku asioilla itteäni, jotta se toinen ihminen tykkäis musta enemmän. Enkö olis muka kelvannu omana itsenäni? Niin mä uskottelin ittelleni. Siinä samalla hukkasin itteni, kuka mä olinkaan?

Viime kuukausien aikana oon tutustunu henkilöön, josta on tullu mulle tosi rakas tosi nopeesti, ja se on tutustunu muhun, meillä on paljon yhteistä, tykätään mooonista samoista asioista, ja parasta koko jutussa on se, että mä en oo muokannu itteeni, mitenkään, yhelläkään asialla. Ja se silti tykkää musta niinkin paljon, että se on suostunu ottaa mut tyttöystäväkseen! Se tykkää musta just tällasena ja mä siitä.
Miks oon luullu, etten kelpaa kun oon vaan minä?

Täydellisyys, se on just sitä mitä sä oot, kaikkine virheineen.
Jos joku ei hyväksy sun huonoja puolia, se ei myöskään ansaitse sun hyvä puolia.

Rakkaudella,

R




9 kommenttia:

  1. Ihania oivalluksia. :) Hajosin totaalisesti tuolle prinsessa-vertaukselle, kaikilla prinssi Uljas, pikkasen outoa, ihme etten oo ite tajunnu! :DD (Onko prinssi Uljaalla monta salaista perhettä, joiden välillä se sompailee "työmatkoilla" prinssin tehtävissä. Hmm... :D)

    Sinä, kuten siskosikin, ollaan aina oltu just tollasia kun kuvailit. Muokataan itteä sen mukaan kenen kanssa ollaan, ihan automaattisestikin välillä. Ei olla omia itsejämme, vaan jotain mitä joku muu olettaa tai haluaa meidän olevan. Mieti nyt munki eksiä.. :DD Hassua muuten, että kirjotit tästä, koska mulla on ollu tarkotus kirjottaa samasta aiheesta jo jonkin aikaa. :)

    Rakkaus ei oo täydellistä aina, kaikkee paskaa sataa niskaan välillä, mutta siitä voi myös päästä yli ja se on mun mielestä se rakkauden mittari. Vaikka se saatanan apina olis kuinka raivostuttava mulukku, niin kun se suuttumus on ohi, niin huomaa taas, että eihän se nyt niin kauhea olekaan. :D Mä oon oppinu sen, että viha ei oo rakkauden vastakohta, vaan välinpitämättömyys. Jos tunnet vihaa ja raivoa, niin tunteita on vielä jäljellä, mutta jos et tunne enää mitään ja koko homma on ihan paskanhailee, niin sitten on asiat jo vähän huonommin.

    Oon myös oppinu sen, että jos suhteen alussa tuntuu siltä, ettei voi elää ilman toista, niin luultavasti se pitää paikkansa. Kuukauden seurustelun jälkeen tiesin, että toi ääliö on mun elämäni mies ja niinhän se on vieläkin, eikä mikään tunne oo haalistunu, vaan enemminki kasvanu.
    Eli kokemukseni perusteella voisin sanoa, että sun ja K:n alku näyttää aika lupaavalta! ;) Toivotaan, että se myös pitää.
    Oo oma ittes vaan ihan rauhassa, niin sen kuuluu olla. Elämää ei voi pidemmän päälle teeskennellä kuitenkaan, eli parempi olla aina vaan aito, muissakin asioissa tietty, kuin rakkaudessa. Varsinkin kun oot vielä niin ihana tyyppi ihan omana itsenäsi! ;) Oon tosi onnellinen sun puolesta, sisko. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voooi ku mulla tuli tippa linssiin! Mutta totta puhut siskosein! Mä oon oikeesti vasta vähän aikaa sitten tajunnut olevani tällänen itseni muuttelija, eikä täs uudessa suhteessa ollukkaa nii helppoo olla muokkaamatta, mut hyvin mä oon onnistunu loppujen lopuks! Ja silti se tyksii mua yay! :D
      Hyvä me! <3

      Poista
  2. Iiiihana postaus! Tosi makea! <3


    ❤: http://kehvelijehnakas.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. ihana postaus, hyviä mielipiteitä ! (:

    http://laughing-myassoff.blogspot.fi

    VastaaPoista
  4. Riika, hyviä ajatuksia :3 Paljon samaa mitä mä itse ajattelen - ehkä me ei ollakaan muututtu niin erilaisiksi yläasteen jälkeen, vaikkei ollakaan oltu yhteyksissä? Kesän hooppausta lukuun ottamatta ;) Kinda miss u!

    Ps. Jos et tunnista tästä kommentista, tsekkaa (mun anonyymi ja salainen) blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No juu, ei olla oltu ei :/ En tienny et olin muuttunu yläasteen jälkeen? Ehkä vähän aikuisemmaksi, mut vaan vähän ;)
      Sulla on kiva blogi, uskalias ainakin! Olis aika kiva kyllä ees kahvitella joku kerta, sellain oikeesti, ei vaan sanoo niin, vaan oikeesti kahvitella...

      Poista