torstai 14. marraskuuta 2013

Now.



HUOM. Alla oleva teksti sisältää yhden tietyn lauseen toistamista monta kertaa.

Päivän aihe, mun uus tatska ja mitä se merkitsee mulle.
Rupesin joskus vuos sitten haaveilemaan teksti-tatuoinnista, ja oon koko ajan halunnu sen vasempaan käsivarteen, kyynärtaipeesta ranteeseen. Halusin sen olevan jotain joka kuvaa mua ja/tai antaa jonkun ohjeen elämään. Mul on ollu tän vuoden aikana vaikka minkälaisia ideoita, minkälaisen ja minkä lauseen haluun hakata loppuelämäni ajaksi ihooni. En kuitenkaa halunnu semmosia sanoja, jotka saattaisi olla monella muullakin.

Kirjottelin koneelle muistiin mahdollisia tatuointi-lauseita ja tässä pari ehdokasta;

'This day will die tonight and there ain't no exception'
Joka on Poets of the Fallin biisistä, ja sen tarkotus oli muistuttaa, että vaikka kuinka huono päivä olis ollu, huomenna on aina parempi. Tää päivä kuolee tänään, eikä siihen ole poikkeusta.

'Wanting to be someone else, is a waste of the person you are'
Quote Kurt Cobainilta, mieheltä joka muutti mun elämän, ku olin teini-ikäni alussa! Loistava elämänohje kelle tahansa vähänkin epävarmalle ihmisille. On hyvin mahdollista, että jonain päivänä nääkin sanat koristaa mun ihoa.


Viime maaliskuussa halusin alkaa kirjottaa blogia omasta elämästäni, ja mietin mikä olisi hyvä otsikko blogille.
Oon kuunnellu Paramorea 7. luokasta asti ja rakastuin vuoden alussa niitten uuteen hittibiisiin 'Now', josta sitten sain idean blogin otsikkoon. Biisin kertosäkeessä lauletaan 'there's a time and a place to die, but this ain't it. If there's a future, we want it now., joka oli musta tosi mahtavasti sanottu. Mutta tottakai, koska minähän olen vain yksi ihminen, muutin sanan we -  me, sanaan I - minä. Näin syntyi blogin otsikko.

Ja siis viime tiistainahan mä kävin hakkauttamassa tämän kyseisen lauseen käsivarteeni. Se on nyt siinä ja pysyy.
Mutta Paramoren takia en ottanut kyseistä tatskaa, vaan syiden takia mitä tää lause nykyään merkitsee mulle. Sille on kasvanu tässä kuukausien harkinnan aikana monta merkitystä, joiden takia päätin sen ottaa.



Mä en tiedä mitä mun tulevaisuus tuo tullessaan, en tiedä mitä haluun elämältä, en tiiä mitä työtä oikeesti haluaisin tehä, mulla on paljon unelmia, mutta jostain syystä en osaa toteuttaa niitä tällä hetkellä, ja toivon, että jonain päivänä osaan niitä toteuttaa ja tehdä just sitä mitä mä haluun. Oli se sitten mitä tahansa.
En oikeastaan vaadi omalta tulevaisuudelta muuta kuin että haluun olla onnellinen.
Tunnen itteäni sen verran, että tiiän kuinka malttamaton oon. Vaikka en tiiä mitä tulevaisuudessa on, mä tahdon sen nyt. NYT! Sen takia tää lause kuvaa mua todella hyvin.
Toisaalta taas en ees haluu tietää miltä mun tulevaisuus näyttää, mutta toivottavasti valoisalta.

Mä oon käyny läpi paljon suuria muutoksia ja päätöksiä tässä viimesen puolen vuoden aikana, jotka ei oo kaikki ollu niin helppoja. Muutin ensimmäistä kertaa yksin asumaan ja jäin samalla muutenkin aika yksin, moni kaveri ei yhtäkkiä pitänytkään yhteyttä.
En oo lähiaikoina muuta tehnykkään kun käyny töissä ja istunu himassa yksin, viikonloput yleensä viettäny poikaystävän kanssa, en sen enempää. Yksinäisyydestä huolimatta oon onnistunu olemaan onnellinen, suurin kiitos siitä kuuluu poikaystävälle, vaikka se asuukin helvetin kaukana.

Halusin alunperin ottaa tän tatskan myöhemmin, mutta kun mä tajusin, että mun viimeiset päivät "teini-ikäisenä" alkaa, halusin ottaa sen nyt. Se myös muistuttaa mua mun lapsuudesta teini-iästä, ja just tästä ajasta, ennen kun oon alottamassa mun "oikeen" elämän. Valmistun ammattiin ens kuussa ja täytän 20, etin tällä hetkellä ekaa vakituista työpaikkaa. Hämmentävää. Kaikki mahdolliset vastuut ja muut aikuisuuden hienoudet alkaa mulle kohta. Se pelottaa mua, but I just can't wait ;)

Se on mulle elämänohje, se kuvastaa mua, se muistuttaa muutoksista, positiivisista ja negatiivisista, ja just näistä päivistä, joita elän nyt. En vois olla ylpeempi ittestäni.

<3: Riika


2 kommenttia:

  1. Kivan näköinen tatska :) Oon haaveillut pitkään tän tyylisestä tatuoinnista, mutta en varmaan ikinä viittis ottaa noin isoa :(

    http://goodtattoosdesigns.com/wp-content/uploads/2013/09/girls-tattoos-on-thighbeautiful-flower-tattoos-designs-on-upper-thigh-for-girls-rising-4weqljtr.jpg

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :)
      Ai mikset? Toi tatska on tosi kaunis! :o

      Poista