torstai 27. maaliskuuta 2014

Missä olet motivaatio?

Mä oon taas jälleen kerran menettäny mun motivaation ihan totaalisesti, huoooooooh! Tää ihan sama juttu tapahtu viime vuonna kans. Joskus siinä kesällä sain ihan älyttömän motivaation ja aloin urheilemaan ja syömään tosi terveellisesti ja pudotinkin jopa seittemän kiloa. Sitte erosin exästä ja motivaatio laski ja lihoin jouluun mennessä kaikki takasin. Lopetin yhtäkkiä salilla ja lenkillä käymisen kokonaan ja aloin syömään pelkkää paskaa taas.
Kirjotin viime kuussa mun viha-rakkaus-suhteesta ruokaan (voit lukea sen painamalla tätä!) eli yksinkertaisesti kuinka paljon rakastan ruokaa, mutta sen takia myös vihaan sitä koska syön LIIKAA! Jos mulla ei oo itsekuria, niin kuin ei yleensä olekkaan, en osaa lopettaa syömistä ajoissa ja pakko syödä koko ajan. Oon miettiny pitäskö lähtee puhumaan siitä jollekulle, koska mua ärsyttää tämmönen jojoilu!
Löysin movitaation taas tammikkuussa ja kävin taas ahkerasti salilla ja lenkillä ja tiputin taas viitisen kiloa. Sitten työttömyyden takia mulla ei ollu enää varaa ladata salikorttia, joten lopetin siellä käymisen, ja samalla lopetin myös lenkillä käymisen.
Nyt monta viikkoa myöhemmin kiroon itteäni, että annoin itteni taas lipsua. Nyt on taas siitä viidestä kilosta tullu joku puolet takaisin. Aaaaaaaaaargh!

Oon ehkä alkanu kaipaamaan jotain muuta liikunta-muotoa, kuin kuntosali. Ehkä se on se mikä mun motivaatiota laskee. En tykkää käydä siellä tarpeeks. Pitää keksiä joku uusi harrastus.
Harrastin joskus  salibandya ja olis tosi kiva alottaa se uudestaan, mutta täällä päin ei taida olla mun ikäsille minkäänlaisia seuroja. Oon muutenkin paljon enemmän semmonen seura-liikkuja, yksin on paljon tylsempää. Kuntosali on yleensä just sitä et siellä käydään yksin ja ehkä se on se mikä mun motivaatiota siinä laskee.
Monia muitakin lajeja olis tosi hauskaa kokeilla, mutta ne maksaa niin perkeeleesti. Ehkä tyydyn vaan juoksemaan kun kevätkin on jo tullu niin on kivempi liikkua ulkona!

Jos jollakin on mielessä jotain uusia harrastuksia, joita haluais ehdottaa mulle, niin bring it on! :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti